Köttbullar och födelsedagskalas.

Blev köttbullar och mos till mat här hos oss idag. Enkelt, gott och mättande framför allt. Om planen fungerar proppar vi inte i oss så mycket kaka ikväll, eftersom vi ännu är mätta på köttbullar… Wishful thinking perhaps? ;)


Ikväll står det alltså födelsedagskalas på schemat, därav kakångesten.
Min mommos dag idag. Blommorna är inhandlade, och jag var rysligt frestad av att köpa en bukett åt mig själv också, men lyckades behärska mig. Jag spenderar allt för mycket dineros på tulpaner såhär under våren…

Lördagkväll.

I brist på andra planer en riktigt grådaskig lördagkväll, bestämde vi oss för att åka till Hesa på leffa. Jag anförtrodde min sambo valet av film, och sanningen att säga var jag lite skeptiskt när jag såg vad han hade valt.

httpv://youtu.be/edwLjEB-rAY

Jag är nämligen ingen stort fan sci-fi filmer sådär i allmänhet, och det var ju just en sådan film han hade valt. Men faktiskt så måst jag säga att jag blev positivt överraskad. Den var riktigt bra! Och jag blev helt förälskad i Woola, marsmänniskornas variant av en hund. Är hon int bara för söt? Fulsöt liksom :)