Vilken bra start på påskledigheten…

Efter en arbetsdag på 4 timmar, som var över före man hann märka att den hade börjat, begav jag mig ut på vägarna för att utträtta en hel del ärenden. Hade förbrett mig på det värsta, vad trafiken och kaoset i butikerna beträffar alltså. Men faktiskt så blev jag positivt överraskad. Trafiken löpte på riktigt bra, eller sådär som vanligt iaf, och i matbutikerna var köerna rätt korta. Med andra ord så fick jag snabbt och enkelt utträttat alla mina ärenden, och utan att släppa mig idiot på medtrafikanterna :)

Det allra bästa med den här dagen dock väntade på mig då jag kom innanför dörren här hemma. På golvet låg ett kuvert från skatteverket. Måste förstås genast slita upp det och kolla om det blir några julklappar till julen eller inte. Men det blir det, för ett trevligt, rätt så stort tresiffrigt tal, stod nedtecknat på raden för skatteåterbäring. Och det här före deklarerade arbetsresor dessutom. Jeij :)

Gladde mig också åt ett riktigt fint påskkort som hittat hem till oss. Det står nu fint lutat mot Aalto-vasen och matchar tulpanerna jag (!) köpte igår.

Därtill måste jag idag unna mig ett riktigt redit påskägg för att fira början på påskledigheten. Vet att många i vuxen ålder tycker att påskäggschokon smakar vidrigt, men det gör inte jag. Jag tycker den är smaskens! Däremot är Kinderägg något bland det äckligaste som finns…

Som pricken på i ringde det på dörren en stund efter att jag hittat hem. Det var grannfrun och barnbarnen som ville önska oss glad påsk och tacka sambon för att han hjälpt dem med diverse el-relaterade problem. Vi fick den här söta påskbuketten:


Och tur är väl också att vi fick den buketten, för det slog mig faktiskt att vi inte äger så mycket som en liten kyckling heller till påskpynt. Blommorna får agera pynt i år också.
Nu skall den här påskfiraren sätta igång med att njuta av ledigheten.

EN RIKTIGT GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

Kommentera

