Bra början på veckan…

Eller så inte. Förbannade migrän. Totalförstörde min dag. Började redan imorse. Jätte kul att sitta på jobbet och försöka få nånting gjort när man tror att huvudet ska spricka, ögonen ploppa ut och man mår illa ut i fingerspetsarna. Hade hoppats att jag skulle hinna avsluta arbetsdagen och hinna hem innan det verkligen bryter ut, men tji fick jag. Halvvägs in i arbetsdagen fick jag erkänna mig besegrad och snällt svälja en migräntablett (a.k.a drog!)… Migränen lätta ju visserligen, men sen får man försöka klara av bieffekterna också. Enorm ljuskänslighet, yrsel, nedsatta sinnesförmågor och kraftlöshet. Speciellt kul då man vet att man på något sätt skall ta sig hem 100 km med bil. Kände mig verkligen på topp då jag satt med solglasögonen på i det mulnaste väder man kan tänka sig, och måste anstränga mig till max bara för att trampa konan i botten och växla…Hem kom jag i varje fall och har nu legat i koma de senaste två timmarna. Men allt det här tar man gärna bara man slipper migränen. Nu lever jag resten av kvällen på hoppet om att den hålls borta också!

Kommentera

