TGIF!

Känns skönt att den här veckan är över. Rytmen far helt åt skogen för mig såna här halva arbetsveckor. Dessutom har jag gått an som en dåre här hemma på kvällarna, och känner mig rätt så utmattad. Men städning är ändå ett supereffektivt sätt att ta ut aggressioner på. Verkligen. Fast riktigt alla problem löser städning ändå inte. Får aldrig helt och hållet ro i själen då saker och ting, som man själv inte kan påverka så mycket, hänger där olösta och ouppredda… Det jag önskar mig allra mest just nu är lite flyt i livet. Nånting som går vägen så som jag vill. För det jag inte vill är att åka till Kos om en vecka och sedan bara gå där och grubbla. Vill slappna av och njuta av den enda semestern jag har i sommar… Men som sagt. The ball is not in my corner. Det återstår att se om min önskan slår in eller inte.

I övrigt kan jag berätta att vi skall ta en tur till Esbo imorgon. Detta eftersom jag finkänsligt påpekade för sambon att han inte har så värst stort förråd av sommarkläder, och att vi faktiskt åker till Grekland om en vecka… Bättre att vakna lite sent jämfört med aldrig, eller hur? :)

Nu en sväng ut i blåsten för lite frisk luft. Sen blir det soffan och Sleepless in Seattle på teven.

2 thoughts on “TGIF!

  1. När vi är på Kos har vi inga bekymmer, bara sköna dagar i solen. Vi lämnar allt tråkigt här hemma och njuter. Deal? BARA 7 dagar kvar nu :) WIHUUU

Kommentera

