Jag hjärta minikläder.

Eftersom det regnade som aldrig förr då jag kom hem från jobbet idag, beslöt jag ganska snabbt att det var en ypperlig kväll för en liten shoppingtur. På shoppinglistan stod i första hand lite födelsedagspresenter, som man tyvärr inte kan få tag på här i lilla staden.
I övrigt ville jag bara ströva och koppla bort lite. Har säkert sagt det många gånger förut, men butiksströvande är en ypperlig terapiform och ett alldeles fenomenalt sätt att hitta sin försvunna energi på.
Salo blev hur som helst destinationen den här gången. Födispresenterna fixade jag snabbt och sen drogs jag ganska snabbt i riktning barnkläder. Det här har jag också sagt många gånger vet jag, men jag ÄLSKAR verkligen minikläderna. Är 1000 gånger roligare än att shoppa åt sig själv, och man slipper ångesten över om det skall gå på en eller inte. Hur härligt som helst. Till min stora lycka hade ju reorna redan dragit igång sådär smått, vilket betydde en hel massa miniklkädsfynd för en ganska så liten peng. Min kära brorsdotter kommer ha julafton i helgen, även om hon kanske ännu är lite för ung för att inse förtjusningen med alla nya kläder :) Mitt samvete känns iaf någolunda rent, eftersom jag inte shoppade ett endaste ett litet plagg åt mig själv på hela kvällen!

Allt det här för bara några tiotals eurosar.

Och pyjamasen jag önskar av hela mitt hjärta skulle finnas i min storlek. Sååå mysig.

Kommentera

