Godmorgon världen.

Har återuppstått från det senaste halva dygnets migränkoma. Har varit på kommande nu en tid igen har jag känt i axlarna och nacken. (Och jo moster, jag skall beställa tid till massage igen!) Kom hem igår från jobbet och stupade i soffan efter en migräntablett och torra kläder. Var nämligen helt dränkt från topp till tå efter min promenad ”ni-vet-över-vilken-bro” till bilen. Skönt att köra hem 100 km med vatten i skorna och dyblöta kläder.
Hur som helst så sov jag bort hela kvällen. Sambon väckte mig halv 12 och föreslog att jag skulle förflytta mig till sängen. Det gjorde jag och vaknade där av väckarklockan imorse kl. 5, och kände mig som en zombie. Ju mer och längre jag sover, desto degigare tycks jag bli… Jobbigt att komma igång liksom.

På tal om krämpor förresten, om vi nu riktigt ska utfärda pensionärsvarning här idag, så kan jag berätta att mitt skavsår på hälen fortfarande ger mig bekymmer. Den är sjuk som in i nånting. Kan inte använda skor. Lite problematiskt på jobbet, eftersom det inte riktigt känns rätt med flip-flops. Så för tillfället håller jag på förstör alla mina skor genom att vika ner lästerna på de högra skorna och gå på dem. Men det är det enda som fungerar tyvärr. Får iaf en orsak att köpa nya skor, om man vill se det från den positiva sidan :)

 Men om man nu flitigt skulle köra igång med dagens arbete, så att det skulle bli eftermiddag och man slipper iväg och hälsa på juvelerna i Svartå.
Trevlig arbetsdag kära läsare. Och trevlig semester till er som har…

Kommentera

