Bläää.

Ungefär så känner jag mig just nu. Bara bläää. Och jag ska int kommentera vädret någo desto vidare, för man kan inte ändra det iaf, men låt oss bara konstatera att det inte precis höjer humöret.
Är överlag oinspirerad och rastlös. Orkar inte företa mig nånting. Alla har vi väl sådana dagar ibland antar jag, men nu verkar dom bara ha kommit oftare än vanligt. Min självdiagnos är att jag funderar för mycket. På saker som jag inte rår över. På saker jag inte kan göra något åt just nu på minuten, hur mycket jag än skulle vilja. På saker som jag antagligen bara måste acceptera att aldrig kommer att ordna sig på det sättet jag vill eller önskar. Tror bestämt jag sagt det förut, men varför kan det inte finnas en on/off knapp kopplad till min tankeverksamhet? En liten paus skulle sitta fint nämligen.

Men på tal om paus så tror jag bestämt att den här arbetsdagen får vara slut för idag. Känner att jag inte har något mera produktivt att komma med. Skall gå hem och vira in mig i filten på balkongen och njuta av det resterande av denna fina höstdag…

Kommentera

