Kalas, terasscider, shopping och bio.

Mitt veckoslut i ett nötskal. Har haft så fullt upp att bloggen fått vila. Men nu skall jag bjuda på en liten uppdatering, trots att ögonen håller på falla fast. Hur är man alltid så här trött på måndgar?

På lördagen firade vi som bekant sambons 30-årsdag tillsammans med de närmast sörjande. Kul att umgås med sambons famil, för tyvärr blir det inte så ofta. Det var roliga diskussioner, skratt, smörgåstårta, jordgubbskaka och kaffe. En riktigt trevlig eftermiddag. Kvällen fortsatte här hemma hos oss med en av sambons bröder och sambo. Spelade Buzz på PlayStation och roade oss åt dåliga förlorare och överlägsna vinnare. Efter det blev det ännu en sväng till Alban och för vissa fortsatte natten ännu efter det på Fe. Själv gick jag hem och somnade bums som jag la huvudet på dynan. Det tar ut sin rätt att hålla på med kalasförberedelser… Några bilder på kalasmaten och på den enda som frivilligt ställde upp på foto. 



På söndag bar det av till Jumbo i Vanda för att sysselsätta mig med lite shopping tillsammans med Sandra. Gjorde en hel del bra fynd på rea, vilket jag inte brukar vara särdeles bra på. T.ex. blev det 3 par skor för 100 eurosar. Inte illa. Därtill blev det några t-skjortor, en tröja, en huppari och ett nytt smycke. Plus att jag i Hemtex fyndade helt ljuvliga sängkläder i härligt Percale bomull, och i mina färger förstås :)

 

Efter all shopping kopplade vi av med en film på bio. ”What to expect when you’re expecting”. Humor och allvar allt inlindat i varann. En riktigt ok film, men inte bland de bästa jag sett.
En riktigt bra tjejdag hade vi hur som helst, och vädret var perfekt för att ströva i butiker. Jag tackar för sällskapet vännen.

One thought on “Kalas, terasscider, shopping och bio.

Kommentera

