Om att sakna någon…

Hade ett rätt så nära perfekt veckoslut. Var så himla roligt att träffa flickorna på lördagkvällen, och vi hade ju som vanligt massor att prata om. Det var nästan så att det inte alls tänkte bli någon utgång. Vi hade så intensiva och intressanta diskussioner, och så plötsligt var klockan 12. Vi hann iaf spendera ett par timmar på Santa Fé, och traditionsenligt äta Prisses pyttipanna på vägen hem. Nu ska vi bara hoppas att det inte behöver gå månader igen innan vi ses pånytt.

Men efter ett lyckat veckoslut har den här måndagen inte varit någon höjdare. Vaknade imorse gråtande av att jag måste ha drömt nånting hemskt sorgligt. Värsta var att jag inte ens kunde komma ihåg vad drömmen handlade om. Iaf inget trevligt sätt att börja veckan på, och hela dagen har jag känt mig lite hängig.

Kan bara konstatera att nu skulle den där off knappen till allt funderas vara ganska bra igen. Har redan en längre tid varit ledsen över att jag känt att jag håller på förlora min bästa vän. Människan man är van att anförtro sig åt finns plötsligt inte där mera, har inte tid mera, och det är tungt att hålla allt inne.
Men jag tycker jag har gjort vad jag kan och det är inte mitt val att vi inte längre umgås, så jag har ingen aning om vad jag mera kan göra. Acceptera det? Men hur gör man det efter att ha haft så gott som daglig kontakt i 8 år, och vetat allt om varandra, berättat allt för varandra? Och så plötsligt en dag duger man inte mera. Det sårar och det känns nästan som att ta sig igenom ett dödsfall. Oberoende av hur mycket man önskar att personen ifråga skulle finnas där igen, så vaknar man ändå följande morgon till samma tomrum. Tiden läker alla sår påstås det, men jag vet inte.

Du var min bästa vän, och jag saknar dig…

20120917-181651.jpg

2 thoughts on “Om att sakna någon…

Kommentera

