Hej från sjukstugan.

Natten till torsdagen blev jag attackerad av vad som känts som århundradets värsta virus. Vaknade och hade 39 graders feber. Hela kroppen värkte så att jag inte visste hur jag skulle vara. På morgonen slog illamåendet och magkramperna till. Trodde redan jag hade fått en släng av spysjukan också. Men det var väl snarare så att den höga febern var boven bakom illamåendet. Nåh, skall bespara er alla de mindre trevliga detaljerna. Låt mig bara konstatera att då man är så slut och feberyr att man hamnar krypa från vessan till sängen, ja, då har man upplevt en av de lägre punkterna i livet, det kan jag lova er…

Mår betydligt mycket bättre nu dock. Förutom att man blir helt slut av bara tanken på att ta itu med nånting här hemma.
Så nu är jag lite bitter över två saker. Dels över att ha missa de säkert två vackraste och varmaste dagarna den här våren, och dels över att mina planer för helgen gick upp i rök. Skulle bl.a. tvätta fönster och fixa igång balkongen och sen sitta där och njuta. Men nehej, nu får jag nöja mig med att ligga på soffan och drömma om det istället.

Okej, slut på självömkan för den här gången. Får väl hoppas det går bra i ishockeyn och Eurovisionen ikväll så man kan hitta lite gott humör igen…

20130518-130308.jpg

Kommentera

