Kanontian & efterfesten.

Gick Kanontian här i Ekenäs igår med två av mina arbetskompisar. Lite synd att det var så lite folk, i övrigt hade vi det riktigt kul.

Eftersom jag själv inte hade telefonen med mig och fick några bilder, så stjäl jag en av Monika :)

20130630-115427.jpg

Fick riktigt ordentligt sjukt i foten efter kanske 6 km, så de 4 sista var verkligen inte sköna. Men med lite finsk sisu kom jag i mål och fick kasta av mig tossorna, och idag känner jag inte just av det mera.

Traditionsenligt blev det ärtsoppa efter rundan, och sen iväg till källaren på jobbet för lite bastubad och efterfest.

20130630-115523.jpg

20130630-115548.jpg

20130630-115603.jpg

Efter bastandet och bubblorna i källaren vandrade vi iväg till Knipan för lite mat. Det blev jätte mört och gott vildsvin till huvudrätt, och chokladkaka till efterrätt.

20130630-115836.jpg

20130630-115858.jpg

20130630-115936.jpg

Efter maten blev det en terassrunda i miniatyr, först Baywatch och sen Santa Fé. Roligt hade vi, synd bara att inte alla kunde vara med :)

Som en liten parentes till den annors väldigt lyckade dagen kan nämnas, att jag även lyckades dra på mig en liten skada. Den hade dock inget att göra med idrotten, utan det visade sig att bastubadandet var betydligt med förödligt för mig.
Gjorde en väldigt graciös dykning ut från bastun (halkade på kakelgolvet då jag steg ner från lavan), och detta resulterade förutom diverse blåmärken på kroppen i en stukad blå värkande tå.

Idag är den om möjligt ännu mer svullen, ännu mer sjuk och ännu mer blå. Men det kunde ju ha gått mycket värre, så nu är det bara att uthärda :)

20130630-121129.jpg

Kommentera

