Inte som på Strömsö…

Den här veckan skulle då vara den när vardagen verkligen återkommer. Sambons semester var slut och han skulle åka tillbaka till Sverige. Jag hade förberett mig på det, och det kändes helt okej. Jag hade ju ändå vant mig efter det här senaste halvåret.

Men så gick det inte som planerat. Sambon skadade knät i en fotismatch på lördagen, och det visade sig vara värre än vad vi först trodde. Så nu är han hemma, sjukledig, går på kryckor och skall träffa en ortoped i Helsingfors imorgon. Sen blir det troligtvis magnetröntgen, och om den visar vad läkarna befarar, ja då blir det operation.

Det gick med andra ord inte riktigt som på Strömsö den här gången.

Och missförstå mig rätt nu, ingen är gladare än mig över att ha honom hemma, sådär under normala förhållanden. Men så vet ni ju hur det blir med karlar som är sjuka eller skadade… Dom går en på nerverna förr eller senare. Och det här blir speciellt frustrerande då man bor med ett exemplar som i vanliga fall inte kan sitta stilla och ta det lugnt i mer än 5 sekunder.

Trodde aldrig jag skulle säga det här, men tack gode Gud för friidrotts VM…

20130814-171615.jpg

One thought on “Inte som på Strömsö…

Kommentera

