En nygammal sysselsättning.

Vet inte när jag senast skulle ha hoppa på cykeln och bara farit ut och cykla för cyklandets skull. När man var barn tog man cykeln överallt. Cykla till kompisar, till byn, till stranden, till stallet. Ofta cykla man bara för att man inte hade något annat att göra.
Idag tar jag cykeln ytterst sällan, och då är det för att ta mig till något visst ställe. Dessutom kan jag tycka att det känns lite småfarligt att cykla här inne i stan. Det beror säkert på att jag kommer från landet och inte ha behöva köra igenom korsningar var 50:onde meter.

Men ikväll blev jag ändå plötsligt sugen på att cykla. Alltid emellan tröttnar jag på att traska omkring här i stan, och behöver lite omväxling. Så jag släpa ut cykeln från förrådet och peda iväg. Inte blev det någon särskilt lång runda. Kanske 9-10 km. Men jestas så skönt det var. Härligt med kvällssol i ögonen och doft av fuktig säd i näsan. Tror bestämt jag måste börja cykla lite oftare :)

20130826-195852.jpg

20130826-195744.jpg

20130826-195810.jpg

20130826-195831.jpg

Kommentera

