Sábado.

Fick ett riktigt bra avslut på dagen igår. Jag hade lagat tacopaj till fredagsmiddagen. Sambon kom hem med en flaska vin. Som av ett under måste han ha anat att jag just igår behövde ett glas vin. Eller två. Vinet till trots, som av ett andra under, lyckades jag hålla mig vaken genom hela Skavlan också. Otroligt.

20131109-132937.jpg

20131109-132955.jpg

Imorse vaknade jag redan före 7. Kände en plötslig iver att plocka och städa lite här hemma. Det händer sannerligen inte ofta. Men så låg ju sambon och sov, så jag hamnade behärska mig lite. När han sen åkte iväg till en av bröderna, var det äntligen fritt fram för mig att lägga på Spotify på högsta volym och fara fram som ett yrväder med dammsugare och mopp. Fast jag kanske mera påminde om en flamencodansare. Det är nämligen mycket spanskt på Spotifylistan för tillfället…

20131109-134116.jpg

20131109-134157.jpg

Nu ska jag njuta av lite rester från gårdagens middag, packa lite farsdagspresenter och ikväll blir det mat & dryck på Villa Solsidan :)

Kommentera

