Tredje advent.

Har spenderat hela förmiddagen i min tomteverkstad. Nu är det mesta fixat, bara några saker kvar att slå in. Julstämningen börjar nog infinna sig så småningom, trots det trista vädret.
På eftermiddagen har vi kalasat. Kusinen som blir hela 14 år. Det var ju inte så många år sen hon föddes tycker jag… Men har åtminstone ätit kaka så det kommer ut genom öronen. Gott gott gott :)

På grund av all kaka har jag inte orkat göra nånting sen vi kom hem. Bänkade mig i soffan med sticket, och har inte rört mig härifrån sen dess. Men mössan blev färdig i alla fall. Ny pippimössa, i ylle, åt mig själv den här gången.

20131215-213710.jpg

Tack förresten till Malin och Jenny för en trevlig kväll igår. Det var glögg och bröllopsprat i Kimito för hela slanten. Snart är det mars! :)
Och tack också till Christer för maten. Lyxigt att få sätta sig till färdigdukat bord och bli bjuden på hemlagad mat. Verkligen uppskattat.

4 thoughts on “Tredje advent.

    • Tack ska du ha :) Stickar gärna en mössa åt dig, mycket roligare när man har nån att sticka åt! Så det är bara att du kommer och provar min så får vi storleken rätt. Ja och så måst du ju välja färg förstås ;)

Kommentera

