Nyårslistan.

Eftersom jag fortfarande spenderar mycket tid i soffan med den här sega flunssan, och i brist på annat bloggmaterial, tänkte jag försöka mig på nyårslistan som cirkulerat i bloggvärlden. Lite kul att se tillbaka på 2013 såhär också.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Skrev slutarbete och blev äntligen klar från skolan.

Genomdrev du någon stor förändring? Nej, det tror jag inte.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inga av mina riktigt nära vänner, men nog många kompisar och bekanta. Undrar hur högt babyfebern kan stiga? ;)

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Kommer inte på några exakta datum, men dagen då jag skickade in det färdiga slutarbete toppar nog listan.

Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur inte.

Vilka länder besökte du? Spanien (Lanzarote), Bulgarien och Estland.

Bästa köpet? Den materialistiska sidan av mig säger iPaden.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ursäkta att jag upprepar mig, men blev väldigt glad då jag äntligen fick slutarbete klart. Och Bulgarien resan som jag fick som dimissions/födelsedags present av sambon gjorde mig också jätte glad!

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Lite snö innan vintern är förbi!

Vad önskar du att du gjort mer? Varit ännu aktivare på tomt-sökar fronten.

Vad önskar du att du gjort mindre? Grubblat.

Favoritprogram på TV? Grey’s Anatomy är en bestående favorit, likaså svenska Bonde söker fru.

Bästa boken du läste i år? Lite skamset hamnar jag nog svara Fifty Shades of Grey-triologin.

Största musikaliska upptäckten? Calle 13.

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Oj, den var svår. Jag vet faktiskt inte.

Din största framgång på det privata planet? Examen, utan tvekan.

Största misstaget? Har kanske förträngt dem redan, kommer inte på några stora misstag.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Även om det var ett helt okej år, så tror jag kanske att jag ändå var lite ledsnare än tidigare år. Beror nog på att så många drömmar och planer fått läggas på hyllan under året, bl.a. för att sambon varit utomlands på jobb största delen av året…

Vad spenderade du mest pengar på? Resor skulle jag nog tro.

Något du önskade dig och fick? Köksmaskinen och iPaden som jag kunde köpa för pengarna jag fick till dimissionen och födelsedagen.

Något du önskade dig och inte fick? Tomten och det egna huset. Ja och så det där frieriet då förstås ;)

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Hade kombinerad dimissions- och födelsedagsfest för släkt och vänner.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Skulle väl ha varit det där husprojektet…

Vad fick dig att må bra? Familjen och vännerna. Brorsdottern stod för många fina stunder.

Vem saknade du? Fafa.

De bästa nya människorna du träffade? Nya bekantskaper jag fått via gamla vänner :)

Mest stolt över? Verkligen tjatigt nu det här, men måste svara slutarbetet igen.

Högsta önskan just nu? Att vi skall lyckas hitta en tomt och börja bygga, så jag kan sitta i vårt hus och skriva den här listan i nästa år.

Kommentera

