Date night.

Igår morse vaknade jag redan halv 4, och fick inte på något vänster sömn mera efter det. Så det var bara att stiga upp och hitta på något att göra. Bl.a. fick jag inte bara ett, utan två, stickprojekt färdiga. Dessutom strök jag en stor hög med kläder, och redde upp mitt förråd av yllesockor och vantar. En väldans produktiv morgon med andra ord.

20140202-154053.jpg

Men sedan efter att sambon stigit upp och vi ätit morgonmål, ja då kom tröttheten på förstås. Så jag tog mig en knappa två timmars powernap sådär på förmiddagen. Skönt javisst, men bådade inte så bra för produktiviteten för resten av dagen…

20140202-153909.jpg

Lyckades i alla fall få boet dammsugat och dammtorkat under dagen. Och bra det för på eftermiddagen kom sambons ena syster på besök, och vi pratade bort några timmar över lite kaffe.

På kvällen bjöd sambon mig på middag på Santa Fé. Det var en tid sen vi varit ut och äta senast, så det var riktigt mysigt. Och gott förstås :)
Efter maten kom vi hem, la oss raklånga i varsin soffa och hyrde film via iTunes. Vi såg filmen Rush, som handlar om Niki Lauda och formel 1 världen på 70-talet. En riktigt intressant film faktiskt.

20140202-153838.jpg

Kommentera

