Måndag och fredag.

Jag förstår inte vart dom här veckorna tar vägen. Det är bara måndag och fredag hela tiden. Och veckosluten ska vi inte ens tala om. Dom bara flyger förbi…

Igår spenderade vi större delen av dagen på Kimitoön. Bland annat levererade och installerade vi en ny spis åt sambons fammo. Visade sig när vi kom fram och packade upp den, att det var fel spis, men efter lite övertalning fick den flytta in där i alla fall :)

20140316-194030.jpg

På vägen hem tog vi en liten kaffepaus i Österby, och efter det en liten roadtrip till Hangö. Planen var att föra tillbaka paketbilen sambon lånat från jobbet, och det gjorde vi också, efter lite omvägar. Visade sig nämligen att det är svårt att få ut sin egen bil från gården då man inte har med sig nyckeln till porten… Jag hade väl kunnat tänka mig roligare lördagkvälls aktiviteter, men vi spenderade ju tid tillsammans i alla fall ;)

När vi nu äntligen kom hem blev det först lite mat, och sen hyrde sambon film. Jag såg dock bara några minuter av början, sen sov jag så gott på soffan resten av filmen…

Idag har sambon jobbat på datorn största delen av dagen, medan jag har pysslat på med lite småsaker här hemma. Nu på kvällen gick vi på bio med mamma. Vi såg en ny Meryl Streep film, August: Osage County. Rolig och tragisk på samma gång var den. Men riktigt bra, så som alla Meryl Streep filmer.

Nu blir det nog soffan resten av kvällen, och veckofinalen av svenska farmen. Och sen är det måndag igen :)

Kommentera

