Nyhetstorka.

Det händer så inget värt att rapportera i mitt liv just nu. Dagarna bara flyter in i varann och veckorna går. Ändå är det fullt upp mest hela tiden, med sånt där vardagsstuff. Vilket gör att man inte riktigt hittar orken heller till att hitta på nånting extra. Så i princip har man ju bara sig själv att skylla.

Tänker ändå att vardagen skulle kännas lättare om man hade något att se fram emot. Som de där husdrömmarna till exempel. Vilka inte verkar bli verklighet på något vänster för oss. Vi (okej, jag) är troligtvis för kräsna. Men å andra sidan får man väl ändå vara det om man tänker att man skall bo någonstans resten av livet?

Nåh, nog klagat. Man får försöka glädjas åt de små sakerna istället. Som att vi ska på chocolate tasting till Petris Chocolate Room i Fiskars från jobbet imorgonkväll. Eftersom det handlar om choklad kan det knappast bli något annat än bra :)

Men för ikväll ska jag fortsätta tycka lite synd om mig själv, och bädda ner mig i soffan med han som alltid är hemma och vill mysa…

20140324-203723.jpg

Kommentera

