Middagsplanering.

Gick hem från jobbet vid 5-tiden efter en fullspäckad dag. Kände att jag bara vill komma hem, dra på mig mjukisbyxorna och begrava mig i soffan. Men så visste jag att jag hamnar dra fram dammsugaren och jaga dammråttorna innan jag får fredagsfrid. Och det var verkligen det sista jag ville göra efter arbetsdagen, så det kändes lite motigt att styra stegen hemåt faktiskt.

Men så möttes jag innanför dörren av något som gjorde mig påmind om varför jag älskar min sambo så innerligt mycket. Han var redan hemma, före mig, och det i sig händer inte särskilt ofta. Men det bästa var ju att han redan var i full fart med städningen. Och bykandet. Och diskmaskinen var tömd. Och det enda jag behövde göra var att byta om till de där mjukisbyxorna och slå mig ner i soffan. Så precis vad jag behövde idag, och att han hade det på känn älskar jag honom för ❤️

Och efter det där kunde jag ju inte ens bli sur över att han drog iväg på fotbollsträning, istället för att fredagsmysa med mig. Så istället sitter jag nu i soffan för mig själv och njuter av vårt nystädade hem. Ser med ett halvt öga på Let’s dance, samtidigt som jag försöker få till en meny till nästa lördag. Då blir det Halv åtta hos mig, hos mig, med de bästa väninnorna. Inspirerad av mina spanskastudier kommer det bli en spansk afton. Dessvärre har jag problem med att välja ut vad jag ska laga bland alla smaskiga recept. Finns en liten risk att det blir mat för ett helt kompani… Och mer Sangria än vi klarar av att dricka upp. Men mer skall jag inte avslöja i det här skedet. Vad det blev får ni veta om en dryg vecka :)

20140404-214404.jpg

Kommentera

