Ibland, ibland inte.

Alltid nu och då går det som man planerat, men oftast inte. Ni vet mina planer för min lediga dag igår? Att ligga i soffan och läsa en bok största delen av dagen. Nåh, det sket sig, så att säga. Ganska redigt till och med.

Skulle dammsuga igår morse, och började med att plocka undan lite saker. När jag höll på och sprang in och ut i garderoben bestämde jag mig plötsligt för att jag måste reda upp mina klädhyllor. Dom var kaotiska och överfulla. Slutade med att jag kasserade två hela sopsäckar med kläder, lakan och handdukar. Jessus vad man samlar på sig stuff!

Och därifrån växte sen projektet till att jag spenderade hela dagen med att gå igenom, kasta ut och reda upp allt i garderoben. Ingen liten urakka, men vilken härlig känsla efteråt när det var klart. Dock betydde det att det där dammsugandet jag hade planerat för igår, kom jag till först idag. Men nu är jag färdig och tänker bänka mig i soffan med den där boken…

20140529-150145-54105884.jpg

Kommentera

