1 juni.

Svårt på något vis att greppa att vi redan är inne i juni. Och att jag bara har två veckor jobb kvar innan det blir tre veckor semester! Det är liksom sommar nu, sådär officiellt, det var ju skolavslutning igår.

Mitt skolavslutnings veckoslut utvecklade sig inte riktigt som jag hade planerat. Hade sedan länge tillbaka lovat mig på serveringsjobb på en studentdimission på lördagen. Men så lyckades jag skaffa åt mig århundradets västra nackspärr på fredagmorgon. Det var så illa att jag varken kunde vända på huvudet åt något håll eller använda högra armen. Och så värken därtill. Väldigt lyckat. Så trots försök till att göra det bättre hamnade jag lämna återbud till jobbet i sista stund. Vilket ju aldrig känns kul.

Men inget ont som inte för något gott med sig. Att jag inte kunde jobba betydde att jag istället kunde åka och fira kusinen som blev färdig bilmekaniker, och hans flickvän som blev student.

20140601-203024-73824675.jpg

På kvällen aktiverade vi oss med sambon för en gångs skull och begav oss ut på stadens terasser. Vädret var ju inte direkt huippu, och kallt var det, men tänkte ändå det kunde vara kul att träffa lite folk man inte sett på länge. Dock märkte jag rätt så snabbt att jag börjar bli gammal. Såg inte många bekanta i egen ålder direkt…

20140601-203453-74093262.jpg

20140601-203451-74091830.jpg

20140601-203450-74090509.jpg

Men visade sig ändå bli en riktigt lyckad kväll. För att hålla värmen uppe blev det både Irish Coffee och Minttukakao. Och tack vare kusinen och hennes roliga gäng blev det också många goda skratt som hjälpte till att hålla värmen uppe.

Idag blev det sovmorgon för både sambon och mig faktiskt. Jag brukar ju som bekant ha lite svårt att sova hemskt länge på morgon, men idag sov jag ända till halv 10. Vackert så. Förmiddagen hängde vi framför teven och var allmänt slöa. Lite tacos till lunch lyckades vi dock åstadkomma.

På eftermiddagen blev jag aktiverad av mamma. Vi åkte på vår årliga blominhandling till Lehtisen Puutarha i Bjärnå. Så nu har jag blommorna köpta och planterade på balkongen. Sen kan man ju diskutera hur inrutad man blivit, då man för tredje eller fjärde året i rad köper likadana blommor… Men hej, jag vet åtminstone att dom trivs och funkkar på vår balkong :)

20140601-204703-74823867.jpg

20140601-204706-74826651.jpg

20140601-204705-74825265.jpg

Kommentera

