Veckoslutet.

Har haft fullt upp de senaste dagarna tydligen, märkte just att jag inte har bloggat sen början av förra veckan…

Avslutade arbetsdagen på fredagen redan kl.15, för att hinna med lite ärenden innan det var dags för födelsedagskalas i Tenala. Sökte brorsdottern påvägen, och sen firades både hon, som blev 4 år förra onsdagen, och pappa. Fick inte knäppt ett enda foto från det tyvärr, vet inte vad jag sysslade med.

På lördagen hade jag ett litet sockermassa-projekt. Hade lovat en Turtles tårtdekoration till en blivande 5-åring. Visste inte riktigt vad jag sysslade med, det var nämligen första gången jag testade på att skulptera nånting i sockermassa. Och så hade jag ju inte direkt vädret på min sida heller. Sockermassa gillar inte 30 graders värme… Men detta till trots blev jag helt nöjd med den. Och eftersom födelsedagsbarnet genast såg vad det skulle föreställa, så kan det ju inte varit sååå dåligt :)

IMG_5399.JPG

IMG_5405.JPG

IMG_5400.JPG

Efter att projektet var avklarat begav jag mig ut på stan på lunch med mina föräldrar. Åt en supergod Ceasarsallad på LaVida, medan vi kollade in paraden av gamla fordon som åkte runt staden. Och så avslutade vi med glass på Pappagallo. Ingen fy skam lunch alls måste jag säga.

På kvällen var det sen dags för den efterlängtade halv 8 hos mig – middagen hos Maarit. Vi hade inte alla träffats sen jag hade middagen hos mig i april. Ni kan alltså tänka er att vi hade mycket att prata om. Mycket god mat, massor med prat och x-antal vinflaskor senare, var klockan halv 3 på natten och det var dags att åka hem. Kan inte förstå vart tiden tar vägen när vi träffas? Och det enda jag hann få foto på var maten…

Tack flickor!

IMG_5401.JPG

IMG_5402.JPG

På söndagen, efter att rosévinet från föregående kväll satt sig, hoppade jag i bilen och tog riktning mot Ikea. Skulle inte egentligen ha något speciellt, men ni vet ju hur det går när man är i Ikea. Kom hem med diverse småprylar. Efter Ikea, och en hälsolunch på McDonalds, tog jag också en omväg via Sello. Fyndade lite basklädesplagg i Gina Tricot, men utöver det fastnade ingenting i händerna.

IMG_5404.JPG

IMG_5403.JPG

Ikväll uträttas nog inga stordåd. Är helt tom i bollen efter arbetsdagen. Men kanske man skulle plocka fram handarbetet såhär molnen och regnet till ära?

Kommentera

