Perfekt tårtväder.

På jobbet insåg vi häromdagen att det var på tiden att återuppta fredagarnas bakturer. Och samtidigt låtsas som om vi inte hade ätit en massa godsaker på jobbet i sommar ändå…
Nåh, anyway, jag råkade hamna in på Kinuskikissas nätsida, och som alltid när jag kikar in där, hittar jag något jag bara måste pröva. Passade med andra ord bra att mitt namn hamnade överst på baklistan.

Så ikväll har jag ägnat mig åt ett tårt-test. Det är alltid lika spännande att pröva nya recept. Man vet ju aldrig om slutresultatet blir och se ut så som man hade föreställt sig, eller om smaken blir den man drömt att den skulle bli. Och problemet är ju att man sällan har möjlighet att smaka på kakan innan man skall servera den. Men å andra sidan brukar mina provkaniner väldigt sällan vara kräsna, och det mesta jag bjudit på har ju nog fått godkänt.

Denna kan dock vara lite av en åsiktsdelare. Detta med tanke på att den innehåller en ingrediens som hälften av gänget älskar, och den andra hälften aldrig förstått sig på ;)

IMG_0529.JPG

Kommentera

