När gasen blir på.

Då jag kom hem från jobbet igår däckade jag på soffan och planerad hur jag skulle göra absolut ingenting den här helgen. Bara ligga på soffan och spotta i taket. Men eftersom man haft i högsta växeln och kört på full gas på jobbet de senaste veckorna, så verkar det nu lite som om det blivit på.

Steg upp imorse klockan sju. Åt mina smörgåsar och drack mitt morgonkaffe. Och slappade i soffan ända tills sambon åkte iväg på innebandy klockan nio. Sen var det kört. Kände mig så grymt rastlös, och klarade bara inte av att sitta stilla längre.

Började skrubba ugnen. Städade balkongen mellan varven. Lade på bykmaskinen. Skrubbade ugnsplåtarna. Strök kläder. Åkte och handlade.
Vid det här skedet trodde jag att jag var färdig. Kändes som att jag kanske kunde satt mig ner och stickat en stund…

Men så fick jag plötsligt för mig att jag måste baka morotssemlor. Och chokladkolakakor. Och ugnsäpplen med havretoscatäcke. Och så måste man ju laga lite mat där mellan varven också.
Som sagt, gasen hade nog blivit på.

Nu har jag ändå, hoppas jag, fått utlopp för den sista energin, och kan lugna ner mig lite för resten av dagen. Annars blir jag snart orolig för mig själv. Jag brukar inte ha problem att varva ner och vila, speciellt inte efter såna hektiska veckor som denna. Men det kanske fungerar så som när man blir övertrött?

IMG_0577.JPG

IMG_0579.JPG

IMG_0580.JPG

IMG_0582.JPG

IMG_0583.JPG

IMG_0584.JPG

IMG_0581.JPG

IMG_3467.JPG

One thought on “När gasen blir på.

Kommentera

