Oktober.

Det är ju inget nytt att dagarna och veckorna går fort, men på riktigt, när hann det bli oktober? För vädret och temperaturen har man inte mycket kunna klaga på, så det har verkligen inte känts som oktober tycker jag.

Har haft fullt upp den senaste veckan. Förra lördagen var vi faktiskt på Oktoberfest i Ingå med bl.a. mina föräldrar. En helt kul kväll summa summarum, men själv satt jag mest och jämförde med den ”riktiga” Oktoberfesten i München.

IMG_5714.JPG

IMG_5751.JPG

Besökte den under min studietid, tillsammans med några av kompisarna och en hel busslast andra studeranden. En tiodagars bussresa ner genom Baltikum, Polen och Tjeckien innan vi kom fram till Tyskland. Blir riktigt matt när jag tänker tillbaka på den resan. Tänk er att vissa nätter inte ha övernattning, utan att försöka sova i en fullsatt buss, sittande, och med folk som festade runt omkring en. Håhhå säger jag bara, allt möjligt gav man sig in på under den perioden i livet… Skulle aldrig åka på en likadan resa igen, men inte skulle jag heller vilja göra den ogjord. Det var ju sannerligen en upplevelse, och roligt hade vi ju nog. Och stämningen på Oktoberfest var såå häftig. Besök om ni har möjlighet!

Men nog om det. Vad annat har jag sysslat med den senaste veckan då? Jo, jag har promenerat en hel del. Gick med i Folkhälsans motionskampanj Hälsostegen, som innebär att man skall försöka uppnå 10 000 steg per dag under oktober månad. Steg som jag faktiskt hamnar anstränga mig för att komma upp till, eftersom stegen jag går på jobbet är väldigt få. Nog för att jag nu försökt tänka på att ta små pauser här och där under dagen, och gå en sväng runt kontoret. Eller ta en liten promenad under lunchen.
Eftersom kampanjen samtidigt är en tävling mellan olika föreningar, så känner jag att det här när något som motiverar och fungerar för mig. Man måste ju kämpa för laget liksom :)

IMG_5730.JPG

IMG_5736.JPG

IMG_5748.JPG

IMG_5750.JPG

Vad jag skall göra idag är öppet. Sambon ska vara funktionär på Östersjö marathon i Hangö, så honom ser man inte av förrän ikväll. Men jag får väl promenera lite om jag inte kommer på något annat…

Kommentera

