Höstfärger.

Jag verkligen älskar färgerna där ute om hösten. Ni vet innan allt blir grått och svart. Det är inspirerande på nåt vis.

IMG_5775.JPG

Och som ni kanske märkt om ni följer mig på Instagram, så gör jag inte mycket annat för tillfället än vandrar omkring där ute. Vi är nu inne på tolfte dagen av Hälsostegen, och hittills har det gått riktigt bra med att nå upp till 10.000 steg om dagen. Tyvärr så är det inte så värst underhållande att blogga om bara. Jag börjar morgonen med att gå, jobbar lite däremellan och sen går jag lite mer. Därav tystnaden här också.

IMG_5766.JPG

På fredagkvällen hann jag dock göra lite annat än gå. Gick på bio. Såg Hallonbåtsflyktingen. En riktigt rolig parodi om det här med skillnader finnar och svenskar emellan.

Igår kväll var det linedance som gällde. Föreningens årliga höstdans gick av stapeln i Hangö. Två och en halvtimme av det jag gillar mest, dans. Man kan inte vara på dåligt humör när man dansar :)

IMG_5772.JPG

På tal om höstfärger ännu. För mig är höstfärger inte bara alla lövens nyanser, utan lika mycket också blandningen av alla färger i min stickkorg. Älskar att samla på mig garn i alla färger. Köper ofta garn bara för färgens skull, utan att veta vad jag skall ha det till. Det bor väl en liten samlare i oss alla…
Och just av den orsaken borde jag investera i en ny stickkorg. Min nuvarande börjar bli alldeles för liten. Eller alternativt så kunde jag kanske röja i den istället…

IMG_5774.JPG

Kommentera

