November.

Välkommen november. Höstruskets och mörkrets förlovade månad. Månaden då man med gott samvete kan sitta inne under filten och mysa. Det är också det jag har tänkt göra resten av denna söndag.

Har ägnat förmiddagen åt att byta gardiner i vardagsrummet. Var väl på tiden att ta ner sommargardinerna när vi gick in i november. Tog en halv evighet, men nu är jag sååå nöjd. Samtidigt byttes också filtar och dynor ut på sofforna, och mina efterlängtade Happy Lights hängdes upp. Mysfaktorn är så hög i vardagsrummet just nu att jag inte skulle ha lust att lämna rummet överhuvudtaget.

Nu kan jag också i frid åka iväg på vår två veckors semester till sol & värme. När vi kommer tillbaka är det lillajul, och nu har jag ju julmyset färdigt installerat redan. Funderar nu om jag ännu borde göra klart julkorten innan vi åker, men tror faktiskt de får vänta tills vi är tillbaka. Kommer säkert behöva sysselsättning sen för att inte gräva ner mig när man hamnar återvända hit till mörkret och kölden. Fast i smyg hoppas jag att det skulle ha kommit snö tills vi kommer hem, så man kan hoppa direkt in i julmysets förtrollade värld.

IMG_0589.JPG

IMG_0590.JPG

IMG_0597.JPG

IMG_0587.JPG

IMG_0588.JPG

IMG_0595.JPG

IMG_0596.JPG

IMG_0598.JPG

Kommentera

