Uppdatering.

Jösses vad tyst det har varit här då. Insåg just att jag inte kommit ihåg bloggen alls den senaste veckan. Det har varit fullt program alla dagar, så har inte haft tid att uppdatera cyberspace.

Och nu, om vi skall vara helt ärliga, så kommer jag inte ens ihåg vad jag gjort. Endast helgen är i så färskt minne att jag kan berätta vad jag pysslat med.

På lördag-dagen åkte vi till Kimito med flickorna för att besöka den nya generation i vår grupp. En liten söt kille, två veckor gammal. Och jag blev ju såklart genast helt såld. Otippat, jag vet. Helt härligt att spendera ett par timmar i babybubblan. Och den där bebisdoften vet ni…

Det är så kul att se sina vänner få barn. Fast jag inte har egna barn, ännu, så går det inte att ta miste på den där kärleken man genast får till sina barn. Härligt att se. Och för min egen del är det super att ha en till lillis att sticka åt och lite skämma bort mellan varven. Men det ska vi inte berätta för hans föräldrar ;)

Efter bebisbesöket blev det att kasta om helt, till party-mode. Dags för bästisen inflyttningsfest på Hallonvägen. Länge har vi ju fått vänta på den dagen, men nu var det då dags. Och en riktigt lyckad kväll blev det. Härligt tokiga människor på alla sätt och vis. Och så lite bål och några Kelkkan utanpå det, och succén var ett faktum.

2015/01/img_6678.jpg

2015/01/img_6677.jpg

2015/01/img_6684.jpg

2015/01/img_6683.jpg

2015/01/img_6680.jpg

2015/01/img_6681.jpg

2015/01/img_6679.jpg

2015/01/img_6682.jpg

2015/01/img_6686.jpg

Det lyckade partyt på lördagen (OCH på söndag morgon…) gjorde dock att jag inte åstadkom något alls på söndagen. Går man och sova kl. sex på morgon, och stiger upp halv 12, så är det ganska säkert att dagen är förstörd. Låg på soffan i pyjamas precis HELA dagen och plöjde igen nästan en hel säsong av Grey’s Anatomy. Fick t.o.m. bilen hemkörd och tankad utan att jag behövde stiga upp. Lyxigt.

Idag, och igen imorgon, har jag spenderat min arbetsdag i huvudstaden. Är på skolning via jobbet. Säger bara att det här med att pendla nog inte är min grej. Att köra bil är inget problem i sig, men ack den där rusningstiden. Förhoppningsvis blir man lite klokare nu bara, så att man inte testat nerverna på vägen i onödan…

Kommentera

