Hej från sjukstugan.

Ligger hemma nu för andra dagen, och försöker vila upp mig. Har bihåleinflammation, och en mysig flunssa. Lite stegring mellan varven, sådär som pricken på i. Väntar nu på att kuren jag fick igår ska börja bita, så att man skulle slippa trycket åtminstone.

Men tyvärr är vårt hem ingen oas för sjuklingar för tillfället. Det där med att vila då de håller på borra hos grannarna är inte så lätt. Skickligt av mig att pricka in att bli sjuk precis då rörremonten dragit igång. Som om huvudet inte var tillräckligt tungt av snor redan liksom…

Nåja, det är inget man kan göra åt det precis. Så jag vilar allt vad jag kan då rörgubbarna pausar. Däremellan blir det bl.a. lite stickning. Igår kväll fixade jag klart en mössa till mig själv. Idag kanske jag ger mig på ett par vantar.

2015/01/img_6697.jpg

2015/01/img_6698.jpg

Kommentera

