Nygamla vanor.

Det är en tid sedan jag morgonsimmat senast. Beslöt nu att det var dags att återuppta den rutinen. Så imorse promenerade jag iväg till simhallen vid halv 7. Hade faktiskt först planerat att hinna med en stund i gymmet från kl. 6, men fick just inget sovet inatt, så den där extra halvtimmen sömn imorse var guld värd.

IMG_6764

Jätte jätte skönt var det hur som helst att göra nånting fysiskt innan jobbet. En halv kilometer i bassängen visade sig vara en riktig energikick. Höll ju tyvärr inte i sig hela dagen, men några timmar effektivitet är ju bättre än sengångarfeelis hela dagen. Nu gäller det bra att hålla uppe vanan den här gången.

Men på tal om vanor. Jag har rätt ofta nya recept jag hittar lite här och där som jag vill testa. Och då är det ju tur att man har arbetskompisar som uppskattar den sidan hos mig. Bagar-Lena.

Tidigare i vecka snavade jag över ett recept på en Daim-cheesecake. Som egentligen inte är en cheesecake. Den innehåller nämligen ingen ost. Men eftersom proceduren, konsistensen och utseendet är exakt som en cheesecake, så kallar jag det för cheesecake. Men hur som helst. Jag ville genast testa den då den såg så grymt god ut på bilderna. Tur då att det råkade vara min baktur på jobbet den här veckan.

Ikväll har jag då fixat ihop en test-kaka. Hur enkel som helst att göra, och inte tog det många minuter heller. Förhoppningsvis är den lika god som den ser ut :)

IMG_6772

IMG_6773

IMG_6774

IMG_6775

2 thoughts on “Nygamla vanor.

Kommentera

