Fifty Shades of Grey – The Movie.

Igår kväll var det då dags för den stora kritikersågade premiären av Fifty Shades of Grey. Och jag kan bara konstatera att kritiker, släng er i väggen! Filmen var inte alls urusel. Inte någon Oscarsnominering på kommande heller skulle jag tro, men med tanke på vad temat är i filmen så tycker jag den höll måtten. Jag menar, böckerna handlar om sex, mjukporr, så kan man ju inte förvänta sig att filmen skall ha den mest djupa storyn heller.

Sanningen att säga så hade jag absolut inga förväntningar på filmen överhuvudtaget. Så mycket dålig kritik som den fått. Och dessutom har jag lärt mig att inte vänta alltför mycket av en film som baserar sig på en bok som jag läst. Det här betydde att jag satt och väntade på att bli besviken. När filmen skulle misslyckas i förhållande till boken. Men det hände inte. Jag blev inte besviken. Tvärtom tyckte jag den fångade känslorna i boken riktigt bra. Filmen var riktigt bra. Och nu väntar jag bara ivrigt på film nr 2.

Så med andra ord, är det lite annorlunda lätt underhållning ni vill ha, gå och se den. Det är ju inte den vanliga uttjatade kärlekshistorien precis, och dessutom har den sina humoristiska inslag.

IMG_6881

IMG_6882

Och så det bästa med vår lilla roadtrip till Esbo igår; popcornen. Dom gör en åtminstone aldrig besviken ;)

Kommentera

