Vårkänslor.

Det börjar lida mot vår nu hörni. Hur jag vet det? Inte bara på att det är ljust om morgnarna. Eller på all hundskit som kommit fram under snön som jag trampar på påväg till jobbet. Nej, jag känner det också på mitt allt växande shoppingbehov. Skulle bara vilja handla handla handla, heeela tiden. Inredning. Kläder. Skor. Smycken. Bilar. Garn. Hundvalpar. You name it.

Jag går helt crazy på Pinterest för tillfälle med inspiration inför vår och sommar. Skulle BEHÖVA så hemskt mycket. Men jag försöker hålla drömmande på just den nivån, drömmande. I verkliga livet försöker jag att inte handla nånting förutom mat. Och med tanke på Tallinn-resan den 14.3, så försöker jag speciellt låta bli att köpa nånting hantverksrelaterat. Då skall vi nämligen åka över med två arbetskompisar till bl.a. Karnaluks för att fylla på garnförrådet.

Den här shopping-stoppen har gått någorlunda bra såhär långt. Men så kommer jag hem från jobbet idag och hittar Ateljé Margarethas nya katalog på golvet. Hur skall jag nu kunna låta bli att klicka hem broderier för en massa dineros? Det är väl i såna här situationer som karaktären testas antar jag… Wish me luck!



Kommentera

