Finbesök.

Skrev i söndags att mars hade börjat bra. Kan rapportera att även första arbetsveckan i mars avslutats på bästa sätt. Slutade redan kl. 15 från jobbet. Kunde göra veckoslutshandlande innan värsta ruschen. Skönt.

Och väl hemma fick jag riktigt fint fredagsbesök. En söt liten 9 veckor gammal kille, och hans fina mamma. Vad är väl bättre en fredagkväll än att prata bort några timmar med en god vän, och samtidigt snusa lite bebis?



Nu kan jag också avslöja vad jag pysslat med handarbetsmässigt den senaste tiden, eftersom dopgåvan ikväll är överräckt. Ett uggleinspirerat familjeträd. (Är helt insnöad på ugglor för tillfället!) Blev speciellt förälskad i färgerna i motivet. Helt härliga!

Det var ju som vanligt inte det snabbaste eller enklaste motivet jag valde, men ju fler korsstygn och detaljer, desto finare broderi blir det i slutändan. Och då är det ju värt att lägga lite mera tid på projektet. 

Har till och med funderat på att modifiera motivet lite, ta bort namnrutorna, och sy en liknande tavla åt mig själv. Men tror jag ska göra lite annat handarbete här emellan. Att sitta i soffan och brodera är ju kanske inte det mest axel-vänliga tidsfördrivet… :)





Kommentera

