Muminchallenge.

På uppmuntran av Linda kör också jag Muminchallenge på bloggen. Har ju skrivit om min samling tidigare också, men några muggar har det kommit till i samlingen sen dess.

Precis som Linda har jag också hamnat reflektera över hur tråkigt det skulle vara om muggarna skulle gå sönder för att hyllorna de står på inte håller. Det har nämligen hänt mig. Inte med muminmuggarna, men förlorade halva min Arabia Arctica Sini kaffeservis på grund av att en glashylla i vårt vitrinskåp inte höll. Det harmade så fruktansvärt. Så muminmuggarna förvarar jag nu på rejäla hyllor i ett köksskåp. Synd förstås att man inte kan beundra dem, men föredrar att de hålls hela.

Däremot använder jag de allra flesta muggarna riktigt så här till vardags. Jag är inte såå allvarlig i mitt samlande. Jag vill kunna njuta av dem. För det är ju faktiskt därför jag samlar på dem, för att jag tycker de är fina.

Har för tillfället 51 stycken muggar. Trodde att jag hade 52, men idag när jag gick igenom dem visade det sig att jag saknar Too-ticki muggen. Har alltid tyckt jag haft den, men nu hittar jag den ingenstans. Så tydligen har jag bara trott att jag äger den. Måste naturligtvis inhandla den snarast, tillsammans med sommarens nya säsongsmugg som just kommit till försäljning :)

   

       

2 thoughts on “Muminchallenge.

Kommentera

