Vappuafton.

Vi hade vanlig dag på jobbet på vappuafton. Slutade halv fem, efter en intensiv eftermiddag med mycket att göra. Och eftersom det blev ganska sent kvällen före, då vi höll på med munkarna till mitt åt natten, så kände jag mig ganska slut när jag traskade hemåt. Glömde dock snabbt bort både trötthet och dåligt humör när sambon kom hem någon minut efter mig…

Han kom hem med en Minion-ballong! Och barnslig som jag är blev jag super glad för det här. Älskar dom där gula animerade figurerna! Han hade med sig en blombukett och favoritgodiset också, men det märkte jag knappt. Bästa överraskningen ever att få en ballong till vappen. Och hade ju faktiskt inte alls förväntat mig något, vappuafton är ju ingen presentdag sådär vanligtvis :)

   
   
 

Efter ballongchocken åkte vi hem till mina föräldrar för att fira kvällen där. Blev uppassad och bortskämd med mammas mat hela kvällen. Åt årets första grillmat (här hemma i Finland), och hade en rolig kväll med familjen. En lugn och avslappnad vappuafton för oss med andra ord.

   
  

 

  

  

  

  

  

  

 

Kommentera

