Mödrarnas dag.

Idag har vi firat alla fina mammor i vårt liv hela dagen lång. Först tillsammans, och sedan på varsitt håll (jag och sambon alltså). Klockan 12 hade vi bord bokat på Knipan, vår lilla stads pärla på vatten. Där firade vi min egen älskade mamma och min fammo, tillsammans med brorsan, min farbror och min kusin. God mat och roliga historier. Och i en fin miljö förstås. Synd att inte solen visade sig bara.

   
  

  

  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

 

Efter Knipan besöket åkte sambon iväg till Kimitoön för att fira sin mamma och fammo, medan jag tillsammans med mamma och pappa åkte till Degerby för att fira mommo och mostrar. Kul att träffas och umgås, och äta goda kakor. Tyvärr blev det lite mycket av det goda. I år igen, hur är det möjligt?! 

Nu är jag hemma tillbaka, och försöker trots mättnadskänslan tänka på mat. Skall nämligen bli ny omgång Halv åtta hos mig nästa lördag, och denna gång hemma hos mig. Så nu skulle det vara dags att komma upp med en meny. Har visat sig vara lite svårt dock, att komma på nya kombinationer, som vi inte redan har haft. Så om någon har något super recept på lager, och känner för att dela med sig, tar jag mer än gärna emot tips :)

  

Kommentera

