En helg i maj.

Hade en rätt så tråkig dag igår. En lördag utan vare sig program eller måsten här hemma. Det var faktiskt en tid sedan en sådan dag infallit. Första halvan av dagen tyckte jag faktiskt att det var riktigt skönt. Men när eftermiddagen kom var jag redan rastlös 3000. Hade absolut ingenting att göra. Så jag slöade på balkongen en stor del av dagen. Tänkte i något skede att jag skulle tagit en vända på stan, men fann inte inspiration för det sen heller. 

Antar dock att det är hälsosamt att ha tråkiga dagar ibland. Så man kan uppskatta de mer spännande och fartfyllda dagarna sedan. Och passligt till natten fick jag ju program. Eurovisionen måste man förstås kolla in, så det blev att vaka till halv 3 imorse. Och Måns tog hem segern, till min stora glädje. Charmig karl den där Zelmerlöw. Extra glad över att han kommer till Ekenäs i augusti.

   
  

 

Idag har jag spenderat många timmar framför datorn. Gjort lite research inför min och sambons resplaner under sommarsemestern. Och surfandet slutade med att vi nu har bokat en veckas resa till Irland i juli. Både Dublin och Cork ska utforskas. Och det roligaste är förstås att vi kommer hälsa på sambons syster, som bor i Cork för tillfället. Kommer bli en bra resa :)

  
Som avslutning på helgen blev det ett biobesök i Esbo. Avengers: The Age of Ultron visades på duken. En film som samlar Marvel’s superhjältar i en och samma film. Eller som jag ser på det, många stiliga män i tajta kläder… Det är inte på något vis jobbigt att vila ögonen på Chris Hemsworth i två timmar och tjugo minuter förstår ni.

   
  

  

Och sen körde vi hem i solnedgången i vårt grönskande land, lyssnade på Heroes på hög volym (och sjöng med ännu högre) och kände ro i själen för en stund…

 

Kommentera

