Veckosummering

Det har varit väldigt tyst här den senaste veckan. Har haft fullspikat program, och orken har inte riktigt räckt till till bloggen på kvällarna.

Måndag och tisdag låg jag hemma i soffan och mådde pyton. Vaknade på måndagmorgon med feber och ont i halsen. Sådär från ingenstans. Så två dagar gick i princip förlorade. 

Det positiva har i alla fall varit solen. Den har ju visat sig en hel del senaste veckan. Börjar sakta men säkert bli sommar. Vilket vi bland annat noterat genom att börja äta lunch ute på jobbet (inte alla dagar den mest hälsosamma, men ändå). Och vad är nu skönare än det? 

   
 

På torsdagkvällen njöt jag av kvällssolen hos Mikael på Hallonvägen. Blev involverad i hans pågående projekt, trädgårdsanläggning. Vem hade trott att jag skulle slå mig in i trädgårdsplaneringsbranschen alltså? 

   
  

  

  

 

På fredagen slutade jag redan klockan tre på eftermiddagen. Hoppade direkt i bilen och styrde kosan mot Tenala. Plockade upp mamma och så åkte vi till Bjärnå på vår årliga sommarblomsturné. Älskar stunden varje år då vi går genom växthusen och väljer och vrakar bland alla färger, former och dofter. Hääärligt.

   
  

  

  

 

När allt var planterat och mammas blommor var på plats åkte jag hem och installerade min blomlådor på balkongen. Så därmed var pricken över i placerad på balkongen. Nu är det bara att njuta resten av sommaren. Och visst har vi ju helt fantastiska solnedgångar därifrån alltså…

   
  

  

 

Igår morse åkte jag en sväng till Lojo genast på morgonen. Var bland annat i akut behov av ett par högklackade skor till jobbets sommarfest inkommande vecka. Och det var en riktigt passlig dag att åka på lite shopping. Jätte lugnt och lite folk överallt på grund av alla skolavslutningar och dimissioner. Fick mina ärenden uträttade på tre timmar ungefär, och sen tog jag ännu en sväng via Karis innan jag kom hem. 

På eftermiddagen var det gårdsanläggning som gällde på Hallonvägen igen. Och riktigt skönt väder var det för utearbete. Fick till och med lite färg på kinderna.

   
 

Från att påta i jorden och bygga formar till terasscider med några av flickorna. En väldigt ex-tempore grej, som visade sig vara väldigt bra tajmat. Trots att vädret utvecklade sig åt helt fel håll, och gick från fullt solsken till ösregn, så hade vi en super kväll. Träffade på ett helt gäng gamla kompisar från studietiden, och pratade minnen från diverse fester i flere timmar. Herregud så mycket roligt vi har haft under åren! 

   
 

Vi började kvällen på Baywatch, satt sedan största delen av kvällen på Alban (i takdroppet så att jag var helt genomblöt på ryggen och i håret), och så avslutade vi på Källaren. Promenerade hem därifrån någon gång närmare halv två, det hade slutat regna, och jag kände mig lycklig över att jag har så fina vänner.

Idag är det inte så värst varmt i skuggan, och blåsten är kylig, men det hindrar inte mig från att sitta på balkongen med mitt morgonmål och blogga. Länge leve yllesockor och elektriska värmefiltar :)

   
 

Have a good Sunday everyone!

Kommentera

