8.6.2015.

Ett av sommarens bästa datum. Varje år. För det är ju min födelsedag förstår ni. Inte en dag av ångest över att man blir äldre, utan en dag då man får umgås med familjen och släkten, och proppa i sig en hel massa godheter. Får dock igen konstatera att det är tur med arbetskamrater som gillar rester, annars skulle vi äta kakor i flera veckor efteråt här hemma…

I år stod några av mina absoluta favoriter på menyn. Min tacopaj som saltigt alternativ, med sallad till. Så måste det ju vara mango-cheesecake naturligtvis. Kokosbollar, bara för att dom är sååå himla goda och enkla att laga. Och så en Britatårta med blåbär, hallon och jordgubbar. Mums filibabba!

   
  

  

  

  

 

Som vanligt fick jag också många härliga presenter. Bland annat en helt perfekt bricka (både till form och färg) av arbetskompisarna, som endast får användas för alkoholhaltiga drycker tydligen… Och så ett trevånings kakfat från Bruka, som jag själv inhandlade i Stockholm för mammas och pappas räkning. Har suktat efter det i flere år redan, och nu är det äntligen mitt!

  
  
   
 

Två av filurerna på jobbet hade också skickat mig ett lyxtelegram! Har ni någon gång fått ett sånt? Vi diskuterade det här med telegram på jobbet för några veckor sedan, och jag yttrade förstås att man nog inte skickat telegram på min tid, och att jag inte riktigt förstod hela grejen… Så jag kom då att bli 27 år gammal innan jag fick ta emot ett lyxtelegram. Alla år för med sig något nytt :)

   
 

Tackar också så hemskt mycket för bidragen till min Irlands-resekassa. De kommer väl till pass!

  
Många fina blomster fick jag också. Älskar att ha en massa blommor omkring mig. Det ger mycket i inredningen. Och så doftar de ju gott också :)

   
  

   

En tomatplanta fick jag också. Återstår nu bara att se om jag kan hålla den vid liv tillräckligt länge, så jag hinner skörda första satsen.

  
Fick även en ”blomma” av mamsen. En sån där 4-stängers ätbar sak. Hembakad maltlimpa <3 

  
Efter att gästerna åkt hem och jag hade stuvat undan alla kakor, slog jag mig ner på balkongen och tog en cider i solnedgången. Sköönt.

   
 

När det blev för kallt förflyttad jag mig in i vardagsrummet, och avslutade dagen med popcorn och serie på paddan. Vilken bra födelsedag. 

  
Tack alla härliga för gratulationer och presenter!

Kommentera

