Midsommarhelgen.

Tillbaka i verkligheten igen. Och det känns väl sisådär. Samtidigt som det var skönt med en break i vardagen, så kändes det extra jobbigt att komma hem igår, och att traska iväg på jobb idag morse. Efter att ha strövat runt i mjukisbyxor, någon gammal t-skjorta och crocs i tre dygn, fick jag en rejäl dos ångest imorse då man måste klä på sig för jobbet. Löste det hela genom att dra på mig de mjukaste chinosarna jag äger, och den lösaste t-skjortan jag hittade i garderoben som var någorlunda representabel. Men bara fyra veckor kvar till semestern nu. Det skall man väl överleva.

Hur som helst så hade vi en riktigt bra helg i skären. Händelserik visserligen, med bl.a. traktorer i vallgravar och båtar som nästan sjönk, men bra ändå. Vädret var inte så farligt som utlovades, både midsommaraftons- och midsommardagskvällen var riktigt fina. Inte mycket till värme, men lite sol är ju redan trevligt. Och sällskapet var ju lika tokigt som vanligt, så tillsammans med dem får man inte tråkigt i första taget.

Jag har dessutom sovit som aldrig förr den här helgen. Huserade i en alldeles egen flytande enrummare med havsutsikt. Med andra ord har jag sovit i båten vid bryggan. Tror bestämt jag skall skaffa mig en båt och sova där med jämna mellanrum. Det är så skönt med vågorna som kluckar mot båten, och det där sakta gungande i sidled. Har sovit som en stock alla nätter. Skööönt!

Förutom att sova har vi också ätit och druckit en hel del. Badat bastu. Doppat oss i ett kallt hav. Lagt ut nät. Haft metetävling vid bryggan. Tagit några turer med båten till Skäggas. Sågat, huggit och radat ved. Dansat vals på bryggan under småtimmarna. Legat i båten och tittat på film när regnat smattrat på kapellet. Klippt gräs. Krattat och röjt på stranden. Druckit snaps och sjungit snapsvisor. Snarvlat en hel massa skit. 

En perfekt blandning av allt möjligt om ni frågar mig. Lugn och ro i själen några dagar är riktigt värdefullt.

Och så några feelisbilder på det, varsågoda.

   
  

  

  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

   
  

  

  

  

  

  

  

  
 

   
  

  

  

  

  

 

Kommentera

