Kanon(be)ruset, 2015 edition.

Tack för en rolig dag igår flickor! Både Kanonrus och Kanonberus gick riktigt bra. Alla var nöjda med sin insats under rundorna, och det är ju huvudsaken. Vädret var på vår sida, och inte ens en endaste droppe fick vi på oss. Syns bara att det drar så lite folk nuförtiden. Kommer ihåg Kanontians glansdagar på 90-talet, då det över 1000 deltagare. En helt annan feelis. Men med vårt gäng har man ju förstås roligt ändå så :)

   
  

  

  

  

  

  

 

 

© Fotosto

 
Innan vi åkte iväg till Dragsvik igår skulle jag ställa in timern på bastun, så att den skulle vara varm passligt tills vi kom tillbaka från loppet. Bara för att det är söndag och jag känner mig givmild skall jag bjuda på en bild på det. Det är helt klart en manlig ingenjör som planerat placering av timer och termostat…

  
Efter loppet körde vi igång berus-delen i källaren på jobbet. Bastu, bra musik, förfriskningar och intressanta diskussioner.

  
Sen var det dags för mat. Blev LaVida denna gång, mycket pga min och Lindas förkärlek för vitlökssniglar. Och goda var de, mums! Säkert inte alla som beställer tre likadana tapas till förrätt…

   
  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Kvällen fortsatte sedan på Baywatxh, eller Hamnterassen som det visst egentligen heter. Tyvärr fick vi inte njuta av någon härligt varm sommarkväll. Nej det var faktiskt inte varmt. Men med hjälp av filtar och minttukakaon gick det finfint ändå. Och en fin solnedgång.

   
  

  

  

  

  

  

Beruset fick ett relativt tidigt avslut, tror bestämt vi var lite trötta allihopa. Själv hade jag så ömma fötter att jag hamnade ta av mig mina nya fina Hilfiger sandaler och gå hem barfota. När skall man månne hitta ett par tossor som inte ger en skavsår på hälen…
Idag fick jag inte på mig annat än Crocsen, de har ganska skön dämpning måste jag konstatera. Lyckades i alla fall ta mig 100 meter till jobbet, och tillbaka hem, för att hämta mina grejer från igår. Men nu blir det nog balkonghäng i några timmar innan man eventuellt företar sig något annat…

   
  

  

 

Kommentera

