En sommarsovplats.

Fick höra kommentarer idag om att jag inte verkar spendera tid någon annanstans än på min balkong. Och det är nog inte långt ifrån sanningen faktiskt. Sitter här som bäst också, och stortrivs. Det är mitt egna lilla sommarrum, och det närmaste jag kommer naturen i mitt hem.

Dessutom så händer det faktiskt inte så mycket spännande att skriva om hela tiden. Jag menar, vardag är ju vardag. Man stiger upp, går på jobb, kommer hem från jobb, gör lite hushållssysslor, äter, motionerar lite i bästa fall, kollar på tv och så är det dags för sängen igen. Ibland skulle man ju önska att man hade en massa roligt program om kvällarna. Men dels bor vännerna på andra orter (okej inte långt härifrån men iaf) och är upptagna på sina håll, och dels så orkar man helt enkelt inte företa sig en massa saker. Det har väl med åldern och göra kanske, vad vet jag. Men därför blir det så att mycket tid spenderas här på balkongen. 

Här är det lugnt och tyst, så ett alldeles perfekt ställe att koppla av på efter jobbet. Här är eftermiddagssol, så den kan jag njuta av, utan att behöva packa iväg mig till stranden t.ex. För det är ju inte så hemskt roligt att göra allena det heller. Dessutom utgör den också en alldeles förträfflig sovplats såhär då sommarvärmen infinner sig. 

Premiärsov faktiskt soffan här ute inatt. Sambon snarkade på i sovrummet, och jag hade dessutom jätte varmt. Så klädde bara på mig långkalsongerna och en huppari, tog med mig täcket, och sov sedan som en stock resten av natten.

   
   
Och en extra bonus är ju att vakna upp till det här:

  
Morgonsol, fågelkvitter och frisk luft. Ja tack!

Så om det nu finns någon därute som är trött på att läsa om eller titta på bilder av min balkong, då råder jag er att återuppta läsandet av min blogg någon gång i september, lite beroende på vädret. Med största sannolikhet slutar balkonguppdateringarna någonstans i de trakterna :)

Kommentera

