Karma.

Det är mulet ute när jag intar köket och påbörjar kakprojektet idag morgon. Riktigt jämngrått. Sisådär tio minuter senare lyser solen. Vadå typiskt? Och inte bara för att jag kanske hellre skulle vara ute och njuta av solen när den nu behagar vara framme, men det blir också helt olidligt hett i vårt kök då solen gassar rakt på hela morgonen, förmiddagen och ända till eftermiddagen.

Men har man nu börjat så får man helt enkelt slutföra. Dessutom var det bara tre Brita-botten jag skulle fixa, så det tog inte såå hemskt länge. I skrivande stund dock så tornar molnen upp sig igen, och åskan mullrar en bit bort. Ypperlig tajmning jag har alltså :)

   
    
    
 
Resten av arbetet, dvs. fyllandet av kakan, blir tills imorgon. Så nu har jag inga mera måsten idag. Väntar mest på att det blir kväll och på att några av flickorna kommer och intar vår balkong. Blir lite skumpa, lite mat, lite terass, och vad vi nu annat kan tänkas hitta på…

Hoppas på en lika fin kväll som det sista slutligen blev igår, efter allt regn.

  

Kommentera

