Sista dagen.

Idag på förmiddagen tog vi bussen till Kinsale. Resan tog ungefär en timme, och bussen var nästan helt full. Vägen kan liknas vid typ Fagervikvägen, både till bredd och kurvmässigt. Så jag fick fokusera från bakbänken allt vad jag kunde för att inte bli alltför illamående…

Men bussresan var såå värd det när vi väl var framme. En så mysig liten stad, och precis vid havet. Någonting med havsluften som får en att känna sig som hemma. Vi vandrade omkring lite, men det blev inga långa strapatser idag, till sambons förtret. Min stukade fot har börjar visa tecken på att den kanske inte blivit helt bra. Så nu får vi minska på kilometrarna lite.

Istället släpade vi med honom på en båttur runt hamnen i Kinsale. Vi puttrade på sakta och kollade in staden och närliggande sevärdheter. Så fina ställen det finns hörni…

Och till och med vädret var på vår sida idag. Solen har inte skinit så här mycket på alla de här dagarna som den gjort idag. Jag är t.o.m. lite röd om näsan…

Som avslut på kvällen, och på vårt besök här i Cork, tog vi några kalla på stan när vi var tillbaka från Kinsale.

Sen var det dags att säga hejdå till Mimmi, vilket inte var något roligt alls. Ledsamt att åka hem, då man vet att vi inte ses förrän till julen… Å andra sidan går veckorna så jäkla snabbt, så snart är den här också.

Vet inte om det var ett tecken av något slag, men regnbågen uppenbarade sig i samma stund…

Tack och hej Mimmi, vi kommer sakna dig!

Vi tar alltså bussen härifrån Cork imorgon klockan elva på förmiddagen, och borde vara framme i Dublin klockan två ungefär. En hotellnatt har vi bokad där, förrän vi sen flyger hem på torsdag kväll.

Sådär jätte mycket kommer vi inte hinna se i Dublin, och vi har inga fastslagna planer heller. Så det får vi helt enkelt ta på känsla. Resans huvudmål var ju Cork, och Mimmi i synnerhet, så Dublin blir mer som en liten bonus.