Semestern fortsätter.

Som jag nämnde har det varit mycket tvättas här hos oss sen vi kom hem. Det är det ju visserligen alltid efter man kommit från en resa, men tror vi hade rekord mycket den här gången. Nu är i alla fall golven äntligen tomma på klädhögar, så ljuset skymtas i tunneln.

På fredagskvällen tog vi paus från tvätthögarna och gick ner till Pub Niska med mamma och pappa. Dags att testa plåtbrödet. Och jag måste säga, att det var riktigt riktigt gott! Precis i min smak. Tyckte bättre om bottnet än på vanliga pizzor. Och fyllningen var supergod; skinka, champinjoner, rucola och aioli. Mums!

   
    
    
   
Trots att det blev en verkligt fin kväll, var det nog inte något överdrivet varmt. Så länge solen var framme gick det bra att sitta ute på deras terass. Men sen fick vi ge upp, och förflyttade oss till Baywatch istället.

   
 
Igår serverade jag på en bröllopsfest med början på eftermiddagen. Före det pynjade jag på här hemma med ni vet vad… Och så hann jag faktiskt på en kaffedejt också.

   
 
Inatt när jag kom hem hade en granne fest pågång. Inget fel i det i sig en lördagnatt, men mig veterligen är vårt trapphus ingen allmän festlokal? Där är dessutom ingen ljuddämpning alls, allt hörs superbra in i lägenheten. Så halv fyra imorse låg jag ännu vaken och lyssnade på det. Jätte kul. Sen förstod de till all tur att sluta, för annars kan det nog hända att de skulle ha fått påhälsningar av både mig och farbror polis…

För idag har vi inga storslagna planer. Jag kommer troligtvis att somna här på soffan riktigt inom kort, med tanke på den obefintliga nattsömnen…

 

Kommentera

