En varm dag i köket.

Ni vet ju redan hurdant väder det blir när jag ställer mig i köket. Varmt. Väldigt varmt. Klagar inte på värmen det minsta, men den hade ju kunnat komma någon av alla de iskalla dagarna den här sommaren istället…

Nåh, vädret gör nu som det gör oberoende av vad jag vill, så fick snällt stå och svettas de där timmarna bara.

På agendan stod förberedelser inför helgens kräftskiva. Tacopajer och smörgåstårta bland annat.

   
 
Och så kantarellsåsen förstås. Herriguuud så gott det vart! Efteråt dog jag en långsam mätthetsdöd på soffan… Fick tvinga mig själv att stiga upp därifrån efter en stund, annars skulle jag ligga där och snarka ännu…

   
 

One thought on “En varm dag i köket.

Kommentera

