Det nya livet.

Det här projektet jag skrev om tidigare, med att försöka starta ett ”nytt liv” till hösten, går väl lite sisådär. Mitt mål var ju att komma igång med lite hälsosammare vardagsvanor, bl.a. att lyfta arslet får soffan och komma iväg ut och röra på sig lite mer om kvällarna. Kom jätte bra igång med det i förra veckan, ända tills jag lyckades laga åt mig två stora skavsår på ena foten. Ett under foten precis på trampdynan, och ett på hälen. Och ja det är samma häl jag hade skavsår på efter Kanonruset i somras… Så nu har jag varit lite lätt handikappad i en vecka. Har försökt kämpa på i alla fall så gott det går. Men att gå en 8 kilometers rask länk i flip-flops är inget jag vill rekommendera. Och speciellt inte då flip-flopsen är så välanvända att bottnet endast är en millimeter tjockt på sina ställen…

Planen var också att börja med morgonsimningen igen efter sommarpausen. Men eftersom skavsåret på hälen inte vill läka (blir precis i ett veck som kommer upp varje gång man stiger upp och går en bit), så kände jag inte att jag ville gå och doppa det i en simbassäng. Men satsar på en start nu inkommande måndag istället, känner att mina axlar behöver det. Har varit på jobb i knappt tre veckor, och känner redan av det i nacke och axlar… Inte okej. Resulterade dessutom i ett migränanfall idag, så har fått ligga lågt hela kvällen. Bläj.

Nu hoppas jag att skavsåret skulle ta sig såpass mycket under veckoslutet, att jag kunde börja använda tossor i nästa vecka utan att gå under av smärta. För det är riktigt ordentligt ömt alltså. Men hur det än går med det, så harmas jag mest på att jag nu tydligen inte kan använda mina lenkkare utan att laga åt mig nya skavsår. Lenkkarna som jag köpte förra hösten, och inte hade några problem med förrän nu i somras under Kanonruset. Och de var ju inte direkt billiga heller.

Men kosta vad det kosta vill, måste få hjälp med att hitta tossor som på riktigt sitter bra. För man fattar ju inte hur viktiga fötterna är förrän de är trasiga och man inte kan använda dem ordentligt. Och att inte kunna använda några skor försvårar också vardagen en aning. Speciellt då man inte kan använda flip-flops på jobbet…

Nu känner jag att den här listan på krämpor och besvär börjar bli lite väl lång, så skall sluta här. Pointen var i alla fall att trots motgångarna den senaste veckan, så känner jag ännu motivation för att fortsätta. Det kommer ju alltid finnas ursäkter man kan dra på, men gör man det kommer man ju ingenstans. Så det är bara att kämpa på. Med hopp om en helare och friskare kropp i nästa vecka :)

  

4 thoughts on “Det nya livet.

  1. Jäkla skavsår! Inget roligt :/ På tal om krämpor så sitter här en räkäpää som är ledsen över att det knappast blir någon dejt denna vecka om flunssan håller i sig!

  2. Har du testat på Compeed-sticket som man smörjar på hälarna som förebyggande mot skavsår? Har funkat jättebra för mej, tror iaf det har räddat mej från otaliga skavsår! Hjälper förstås inte nu, men kanske sen då fötterna är någolunda hela igen och du börjar pånytt:)

Kommentera

