Sakta men säkert.

Mina skavsår är äntligen läkta! Ja eller så gott som i alla fall. Det under foten stör mig inte överhuvudtaget mera. Och hälen är läkt, om än lite öm ännu. Och skinnet är förstås jätte tunt.

Kan nu i varje fall använda skor som normalt. Vilket underlättar vardagen betydligt. Och eftersom det nu fungerar, tänkte jag idag att det är dags att testa på en liten länk.

Tejpade hälen ordentligt, som jag hade blivit tipsad om. (Tack Patricia!) Visst har jag ju varit medveten om att idrottare använder tejp, men hade inte alls tänkt på att det kunde vara aktuellt för mig, en vanlig motionär.

Använde också ett par nya sockor, som jag hittade i Prisma när vi var där med mamma i förra veckan. Tyckte jag hade provat massor olika sockor, och inte direkt märkt någon skillnad. Men nu köpte jag ett par som har extra stoppning vid hälen. Dessutom är de lite högre än ankelsockor, så de hasar inte ner. Supersköna.

För att ta det säkra före det osäkra, tog jag cykeln till spånbanan, så att jag lättare skulle kunna ta mig hem utan att förvärra eventuella nya skavsår. 

Och vet ni vad? Inga nya skavsår!!!

Gick först ett varv i ganska lugn takt. Igen, det säkra före det osäkra. Och det gick bra. Visst var hälen lite öm, speciellt i början, men inga skavsårskänningar alls. Så jag tog ett varv till i rask takt, och fortfarande inga problem. Ca 3,5 kilometer klarar jag alltså med andra ord av med samma tossor som tidigare, då jag tejpar hälen ordentligt och använder ordentliga sockor.

Det här kan ju verka vara ett löjligt framsteg att vara glad över, men ni vet inte hur stort det är för mig just nu! Vill verkligen kunna hålla igång om kvällarna, och för att kunna göra det så måste fötterna vara i skick. Och går det då att åstadkomma med ett så enkelt medel som lite tejp, så inget mig emot.

Skall dock inte förivra mig nu med antal kilometer, utan ta det sakta och försiktigt. Imorgon börjar linedancen igen efter sommarpausen så då blir det ingen länk, men kanske att jag på torsdagen vågar mig på tre varv runt spånbanan :)

   
 

Kommentera

