Höstförberedelser.

Trots att vädret för tillfället får en att tro att sommaren inte ännu är helt förbi, så började jag med lite höstförberedelser idag.

Då jag kom hem från min nästan två timmar långa promenad tvingade jag mig själv att ta itu med städandet. Och efteråt kändes det ju super bra förstås. Nu kan man njuta ordentligt av helgen som är kvar. I samma veva plockade jag in sittdynorna från soffan på balkongen. Tanken är att de får ”torka” några dagar innan vi stuvar undan den i garderoben över vintern.

Plockade också in min stege och HappyLightsen. De fick nu en tillfällig plats i vardagsrummet. Vi har ju inte ännu fått våra nya möbler, så därav tillfälligheten. Får se var den passar in sedan.

   
Vi borde ha fått de nya möblerna den här veckan faktiskt, men surprise surprise så kommer de tidigast i slutet av nästa vecka. Vilket betyder att vårt vardagsrum är väldigt kalt just nu, då vi körde bort de sista gamla möblerna förra veckoslutet. Vi tittar på TV i turer…

  

Tillfälligt funkar ju detta också förstås. Fast jäklar vad jag kommer att trivas i soffan när den anländer :)

 

Kommentera

